Oxford, de beste universiteit van Europa

Je wil in het buitenland studeren, maar je wilt niet te ver van huis. Omwille van een sterke cv wil je naar een hoog aangeschreven universiteit die veel aanzien geniet. Gelukkig voor jou is studeren binnen Europa geen enkel probleem met de grote verscheidenheid aan topuniversiteiten.

Het volgende lijstje wordt beschouwd als de top 5 beste universiteiten van Europa van 2021:

1. University of Oxford – United Kingdom

2. Swiss Federal Institute of Technology (ETH Zurich) – Switzerland

3. University of Cambridge – United Kingdom

4. Imperial College London – United Kingdom

5. University College London (UCL) – United Kingdom

Opvallend is dat vier van de vijf scholen in het Verenigd Koninkrijk staan. Natuurlijk staat Oxford op nummer één. Dit is best logisch, gezien deze prestigieuze universiteit al meerdere Nobelprijswinnaars en premiers van het Verenigd Koninkrijk afgeleverd heeft en de universiteit staat niet voor niets op nummer vijf in de wereldranglijst. De University of Oxford behoort samen met die van Cambridge tot de twee beroemdste en oudste universiteiten van het Verenigd Koninkrijk.

De universiteit van Oxford heeft 38 colleges met uiteenlopende activiteiten en heeft daarmee voor ieder wat wils. Echter staat Oxford erom bekend een bijzonder streng toelatingsproces te hanteren, dus deze school is niet voor iedereen weggelegd.