Een iPhone refurbished laat je videochatten in het onderwijs

Tijdens de coronacrisis moesten veel mensen opeens op afstand onderwijs volgen. En ook toen de epidemie weer ging liggen, bleven veel docenten hun lessen uitzenden via Google Teams en andere videochatprogramma’s.

Aan de ene kant kunnen zulke toepassingen nooit contactonderwijs vervangen. Aan de andere kant zien veel docenten en leerlingen nu in wat de meerwaarde is van online lessen volgen, klassikale gesprekken voeren en in werkgroepen aan de slag gaan via videochat.

Een verouderd apparaat kan moeite hebben met videochatfuncties

Niet iedereen heeft een even goede laptop of smartphone voor dit doel. Veel oudere en tragere apparaten kampen met een slechte resolutie, haperende beelden of een onvoldoende goed geluid voor een efficiënte videochat. Soms lukt het zelfs niet om te verbinden met een videochat, waardoor belangrijke minuten verloren gaan en de kwaliteit van het onderwijs daalt.

Ook versleten smartphones met gebroken schermen of kapotte speakers vormen een minder dan perfect apparaat om thuisonderwijs te geven of te volgen.

Een iPhone refurbished is een ideale oplossing voor videochats in het onderwijs

Docenten en leerlingen die een ongeschikt apparaat hebben, zitten met de handen in het haar als ze deel moeten nemen aan een les die via videochat wordt gegeven. En niemand zegt dat het coronavirus zich vanaf nu koest houdt – de kans is groot dat we in de toekomst nogmaals via videochat onderwijs zullen moeten geven.

Een snelle en betaalbare oplossing voor dit probleem is een iPhone refurbished kopen. De iPhone staat erom bekend dat de camera zeer goed is en dus uitstekende videobeelden kan doorzenden. Ook heeft een iPhone refurbished ingebouwde hardware die sterk genoeg is voor praktisch alle videochats en live uitzendingen van lessen.

Waarom voor een iPhone refurbished kiezen?

De belangrijkste reden om een iPhone refurbished voor het onderwijs te kopen, is de lage prijs van het apparaat. Dat betekent gelukkig niet dat deze iPhones op hun laatste benen lopen. Ze zijn getest op een goede werking en komen met een garantie van 12 maanden. Apple-producten zoals een iPhone refurbished staan bovendien bekend om hun lange levensduur, waardoor je ze jarenlang kunt gebruiken voor onderwijsdoeleinden.

Deze iPhones kunnen wat krassen hebben – maar daarom betaal je er ook stukken minder voor. VOor leerlingen en leraren die in eerste instantie willen kunnen videochatten, is een iPhone refurbished daarom een prima oplossing.

Aanbevolen artikelen